آغاز توزیع  هنر کارت بین اصحاب فرهنگ و هنر هرمزگان



مرحله اول توزیع  هنر کارت بین اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه هرمزگان  آغاز و  در مرحله نخست، بین 50نفر از ثبت‌نام‌کنندگان توزیع شد.

به گزارش صبح ساحل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در آیین نمادین اهدای هنر کارت به اعضای صندوق اعتباری هنر  گفت: نقش مهم رسانه‌ها و هنرمندان برکسی پوشیده نیست به‌خصوص در این ایام کرونا که  در مبارزه با این ویروس منحوس و هدایت افکار عمومی نقش به سزایی داشتند.رضا کمالی با اشاره به معیشت اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در دوران کرونا افزود: خیلی‌ها در این دوران با مشکلات متعدی ازجمله مالی روبرو هستند که وزارت ارشاد تمام سعی خود را دارد  کمی از دغدغه‌ها معیشت هنرمندان کاهش یابد.وی ادامه داد: در این رابطه طرح اعطای هنر کارت حرکت خوبی است و تلاش شده در قالب آن بیشتر اصحاب فرهنگ و هنر زیرپوشش قرار گیرند. کمالی هنر کارت  را یکی از خدمات و فعالیت‌های زیرساختی در اقتصاد فرهنگ و هنر دانست و افزود:  هنر کارت نوعی کارت شناسایی حرفه‌ای هنرمندان است که هنرمندان دارای این کارت می‌توانند علاوه بر خدماتی که از صندوق اعتباری هنر دریافت می‌کنند برای خرید و استفاده از کالاهای فرهنگی با تخفیف ویژه نیز استفاده کنند.

 

توزیع هنر کارت اعضا با مبلغ ۱۵ میلیون ریال

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خصوص مرحله اول توزیع هنر کارت گفت: امروز مرحله اول توزیع  هنر کارت بین 50 نفر از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه هرمزگان  آغاز شد و مقرر است هر هفته کارت‌های 50 نفر به استان ارسال شود که ثبت نامه کنندگان  از طریق پیامک‌ها در جریان کارت‌های خود  قرار می‌گیرند. کمالی افزود: هنر کارت اعضا با مبلغ ۱۵ میلیون ریال به‌تدریج توزیع خواهد شد. وی  توزیع این کارت را گام مهمی در راستای ارائه خدمات به جامعه هنری برشمرد. وی تصریح کرد:  " دسترسی آسان" و " عمومی شدن خدمات" از مزایای هنر کارت است،.این کارت، کارتی چندمنظوره است که بر اساس آن مجموعه‌ای از خدمات رفاهی به هنرمندان داده می‌شود. شکل آن‌هم به این صورت است که از طریق کدی که در پشت آن تعبیه‌شده دسترسی‌های مختلفی برای هنرمندان ایجاد می‌شود.

 

بیمه کرونا

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از گواهی  بیمه کرونا اعضا صندوق هنر به مدت یک سال خبر داد و گفت: همراه هنر  کارت ، گواهی بیمه حوادث با پوشش کرونا  نیز قرار دارد که دریافت‌کنندگان هنر کارت  از یک دی‌ماه سال جاری تا یکم دی‌ماه سال آینده بیمه هستند.

 

400 نفر در نوبت تائید صندوق اعتباری هنر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان به اعضاء صندوق اعتباری هنر پرداخت و گفت:  تا پایان آذرماه سال جاری افزون بر620نفر از هرمزگان عضو صندوق اعتباری هنر شدند که 400 نفر دیگر برای عضویت  در این  صندوق اعتباری نام‌نویسی کردند و در نوبت تائید هستند.  کمالی افزود: با توجه به اینکه ازاین‌پس کلیه خدمات صندوق اعتباری هنر صرفاً از طریق هنر کارت ارائه خواهد شد.

 

فروش آثار در پلتفرم آنلاین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان درباره بازار پروانه برای هنرمندان هم گفت: در کنار هنرکارت ، وزارت ارشاد به دنبال ایجاد یک بازار جامع تحت عنوان بازار پروانه برای هنرمندان هستند تا بتوانند محصولات خود را در آن عرضه و به فروش برسانند، کمالی ادامه داد: هنرمندان با استفاده از امکانات مختلف  پلتفرم پروانه می‌توانند آثارشان  را برای مخاطبان در هر نقطه‌ای از ایران به نمایش گذاشته و در صورت تمایل در فضای فروش آثار هنری پروانه  در معرض فروش قرار دهند.

گفتنی است: دو نفر از خبرنگاران روزنامه صبح ساحل در این مرحله  هنر کارت را دریافت کردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها